• Eenvoudig bestellen
    Online bestellen en betalen bij ons gaat via enkele eenvoudige stappen
  • Snel thuisbezorgd
    Alle producten op voorraad binnen een dag verstuurd
  • Niet goed geld terug
    Alle artikelen kunnen tot 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden

Kriega

Kriega werd geboren in 2000 toen productontwerpers en motorliefhebbers, Dom Longman en Michael Cottam, die op dat moment in de buitenindustrie werkten, gefrustreerd raakten door het gebrek aan hoogwaardige, goed ontworpen bagage voor motorrijders en besloten dat ze hun gecombineerde expertise moesten gebruiken en een gat moesten vullen in de markt waarvan ze dachten dat ze bestonden.

Het doel vanaf dag één was om een reputatie op te bouwen voor het creëren van de hoogste kwaliteit en best ontworpen producten op de markt, met ongeëvenaarde normen voor functionaliteit en vakmanschap. Het was vanaf het begin een zeer bewuste beslissing om een niet-modemerk te zijn dat zich richtte op het produceren van functiegestuurd ontwerp dat niet in gevaar kwam of werd beperkt door producten te maken voor een vooraf bepaalde prijs. De eerste Kriega-rugzak was bijna het dubbele van de verkoopprijs van de beste alternatieven die op dat moment beschikbaar waren, maar de onwrikbare overtuiging dat alles wat met passie en aandacht voor detail is ontworpen, zal werken, heeft ervoor gezorgd dat Kriega nu aan de top van de motormarkt staat op het gebied van merkperceptie en gebruikerstevredenheid.

Een veelgestelde vraag is waar de naam Kriega vandaan komt? Het merk begon eigenlijk Krug te heten (als eerbetoon aan de Wes Craven creëerde karakter, later om Freddy Krugger te worden). Toen de eerste partij Krug-product arriveerde, arriveerde ook een inbreukbrief van Krug champagne. Niet de beste start! Het merk veranderde al snel in Kriega, maar bleef het direct herkenbare K-logo gebruiken, en enige tijd voerden de vroege "limited edition" Krug-rugzakken premiumprijzen op wanneer ze tweedehands werden verkocht.

Sinds 2000 is niet alleen de reputatie van Kriega meegegroeid met het productaanbod, dat nu een groot assortiment fietspakketten, fietspakketten en accessoires omvat, maar ook de beschikbaarheid met Kriega is nu beschikbaar in meer dan 40 landen wereldwijd en groeit met de maand!

Ongeacht het succes tot nu toe heeft het team van Kriega nog steeds een passie voor het creëren van de best mogelijke bagage-opties voor motorrijders en gelooft het echt dat een goed ontwerp belangrijk is!

Geniet van de reis! #ridekriega

Kriega werd geboren in 2000 toen productontwerpers en motorliefhebbers, Dom Longman en Michael Cottam, die op dat moment in de buitenindustrie werkten, gefrustreerd raakten door het gebrek aan hoogwaardige, goed ontworpen bagage voor motorrijders en besloten dat ze hun gecombineerde expertise moesten gebruiken en een gat moesten vullen in de markt waarvan ze dachten dat ze bestonden.

Het doel vanaf dag één was om een reputatie op te bouwen voor het creëren van de hoogste kwaliteit en best ontworpen producten op de markt, met ongeëvenaarde normen voor functionaliteit en vakmanschap. Het was vanaf het begin een zeer bewuste beslissing om een niet-modemerk te zijn dat zich richtte op het produceren van functiegestuurd ontwerp dat niet in gevaar kwam of werd beperkt door producten te maken voor een vooraf bepaalde prijs. De eerste Kriega-rugzak was bijna het dubbele van de verkoopprijs van de beste alternatieven die op dat moment beschikbaar waren, maar de onwrikbare overtuiging dat alles wat met passie en aandacht voor detail is ontworpen, zal werken, heeft ervoor gezorgd dat Kriega nu aan de top van de motormarkt staat op het gebied van merkperceptie en gebruikerstevredenheid.

Een veelgestelde vraag is waar de naam Kriega vandaan komt? Het merk begon eigenlijk Krug te heten (als eerbetoon aan de Wes Craven creëerde karakter, later om Freddy Krugger te worden). Toen de eerste partij Krug-product arriveerde, arriveerde ook een inbreukbrief van Krug champagne. Niet de beste start! Het merk veranderde al snel in Kriega, maar bleef het direct herkenbare K-logo gebruiken, en enige tijd voerden de vroege "limited edition" Krug-rugzakken premiumprijzen op wanneer ze tweedehands werden verkocht.

Sinds 2000 is niet alleen de reputatie van Kriega meegegroeid met het productaanbod, dat nu een groot assortiment fietspakketten, fietspakketten en accessoires omvat, maar ook de beschikbaarheid met Kriega is nu beschikbaar in meer dan 40 landen wereldwijd en groeit met de maand!

Ongeacht het succes tot nu toe heeft het team van Kriega nog steeds een passie voor het creëren van de best mogelijke bagage-opties voor motorrijders en gelooft het echt dat een goed ontwerp belangrijk is!

Geniet van de reis! #ridekriega

Kom langs, maak hier een afspraak.
Motorkleding Point
Vragen?
0492 465 473